søndag 27. mars 2011

Livet i Lykkiliga Gatan!

God morgen alle sammen!

Jeg var så heldig å våkna kl. 7.30 idag jeg. Kjipt på en søndag, men men.. Deilig å ligge på sofaen under teppe også da! Men, litt lite å se på på TV'n så tidlig, så da tenkte jeg at jeg kunne blogge litt om min uke. Jeg har nemlig hatt en fantastisk uke. Herlig, herlig, HERLIG!

Mandag våknet jeg til DET nydelige været, og mange mange pluss grader. Våren hadde virkelig fått en kickstart. Utrolig deilig. Så da gikk jeg en lang lang tur i det fine været. Ble litt våt på beina, men det er helt greit når gradestokken viser nærmere 15 grader. På kvelden var jeg på shopping men Janne, på Buskerusd Storsenter. Der fant jeg litt ymse, kjøpte en GRØNN kjole, svarte pensko (litt sånn bruk og kast opplegg), kjøpte en skjorte som jeg har i hvit, men fant en i litt sånn krem-farge, så MÅTTE bare. Også no smykker og no dill. Litt dill må til! Haha. Laget kyllingsalat til middag, for mamma var på besøk. Var godt!



Tirsdag hadde min beste venn, Roy, bursdag. HURRA for deg! Han ble visst IKKE 29, men 18, med 11 års erfaring. Haha.  Du Roy, du Roy.. Jeg jobbet på Rykkinn, og på vei til jobb så jeg noe merkelig. Det hadde vært en ulykke, en bil sto feil vei liksom. Men det værste var at det var 3 ulykker til, bare fordi folk er nysgjerrige. Jeg skal ikke klage på andre jeg altså, men jeg kræsjer ikke av nysgjerrighet! Haha. Og ikke nok med det, Politiet hadde også kræsjet, inn i en person bil. Huttetu. Jada såå.. Men koselig å jobbe på Rykkinn igjen, hadde ikke vært der på noen mnd. Også fant jeg ut at jeg får igjen på skatten. Og det er alltid like smooth. Så da, hvis alt ligger til rette, kan jeg dra til USA i år også. HURRAAA!!! Også var jeg for første gang på Bauhaus. Mye spennende der, dit må jeg tilbake når jeg får penger! Til middag laget jeg Ostesnitzel med ovnsbakte potetbåter og tomater med timian. Usedvanelig godt!



Onsdag var jeg på Baby-svømming med min lille niese Annika. Eller Han Junikka som hun kalles. Eller Monsternikka. Haha. Kjært barn har mange navn! Men det var kjempe gøy. Og kjempe koselig for en tante å få lov til å være med på. Annika storkoste seg i vannt. Hun stupt og plasket som bare det. Og heldigvis hadde vi med Mormor som fotograf og støttespiller. Etter svømminga trilla jeg hjem til Gro. Annika sov heeele veien. Søta til tante <3 Jeg hadde lovet Niri å lage pannekaker, så det var middagen. Pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy. Nei så godt! Etter middag skulle jeg ut på han som jeg er støttekontakt for.  Vi var på kino å så Ringo. Haha. Merkelig film, men han var fornøyd! Var en fin dag!



Torsdag er en dag jeg ikke kommer til å glemme. Jeg fikk en prøvesmak  på hvordan hverdagen til en tobarnsmor er. Den er SLITSOM! Alle ære til Gro som gjør det der hver dag. Hehe. Dagen besto av mating, bleieskift, times trilletur, oppvask, mat, bleieskift, rydding, trøsting, bæring, henting i barnehage, trassen trøtt liten gutt osv. Note to self: Bare ett barn! Hehe. Ved 17 tiden dro jeg hjem, for jeg MÅTTE sove litt. Dro innom MIX å kjøpte meg burger-meny. Hæhæ. Jeg er gal. Lå på sofaen frem til klokka var over 20, da var det på tide å dra på nattevakt. Det var en natt som gikk fort, men samtidig sakte. Jeg fant ut hvordan man laster ned apps. Og det finnes jo mye artig å laste ned. DESVERRE fikk jeg lastet ned Angry Birds, så nå er jeg avhengi. Dumme Maja.



Fredag hadde jeg fri. Så jeg prøvde å sove litt etter nattevakt. Det gikk greit frem til 12, så to timer holder tydligvis. Det var en slækk dag, men jeg vasket faktisk halve huset og ryddet en hel del. Ganske fornøyd jeg altså. Også fikk jeg besøk av Niri. Da var planen å spise ost og kjeks å ta et glass vin. Men han måtte varme opp med Pizza og Cola! Haha. jeg kosa meg masse hvertfall.



Lørdag gikk jeg fra Ananas til Kirsebær <3 Jeg jobbet også fra 9 - 21. For en FANTASTISK dag på jobb. Vi var faktisk i Sverige. En kjempe fin dag på jobb, og en kjempe koselig tur. Og tror du ikke jeg ENDELIG fikk kjøpt meg Nike Show da? Jodaaa! Jeg er superhappy! Kjempe sliten på kvelden, men ble et par glass vin før jeg sloknet.



Søndag, idag altså. Jeg og Niri skal på Top Gear Live i Oslo Spektrum. Det blir veldig atig. Jeg gleder meg masseee. Wee.. Etter forestillingen skal vi på Hard Rock å spise! Yammii..

Nå må jeg hoppe i dusjen gitt. Jøss som tiden går når man har det gøy! Hihi.

Ha en fin dag!

<3 Maja Nicole

2 kommentarer:

  1. Hoho :) takk for all hjelp! Du og Kasper kan ha konk i angry birds, han er dreven!

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig <3 :D Jeg gjør det gjerne igjen :D Kasper må hjelpe meg, jeg står fast ;) Haha

    SvarSlett

Hyggelig med en kommentar <3