søndag 15. mai 2011

Etter 20 dager med Detox...

Så lever jeg enda! Wohooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er nå under 12 timer igjen til jeg er ferdig med min første Detox -kur. Jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg VILT til klokka blir 00.01 i kveld! FYYYY SØREN liksom.

De 20 siste dagene har jeg klart å avstå fra det meste man spiser til daglig! Jeg har ikke spist:
- salt/sukker
- kjøtt/kylling/fisk (minus sei)/sjømat
- egg/ melk
- hvete
- alkohol
- nikotin
- koffein

Med andre ord så har jeg levd på frukt og grønt. For jeg lover deg, 99% av ting man kjøper i butikken som f.eks. pasta og sunne knekkebrød inneholder salt eller sukker. Det er helt sykt. Og når det kommer til detox skal man ikke tilføre kroppen noe som helst gift. Og når det meste blir annsett som gift, er det lite å velge i!
En "normal" dag for meg under kuren besto av lite variert mat. Men jeg var alltid mett, aldri sulten og heller
aldri tørst.

Frokost - Korn og frø-blanding (hjemmelaget) m/ banan og rosiner og ris-melk
Lunsj - Smoothie
Middag - Wok m/ alle tenkelige grønnsaker og av og til sei
Kveldsmat - Varm frukt f.eks. eple m/ kanel
Snack - Nøtter

Jeg drakk 1,5 liter ferdig blandet detox-kur hver dag, pluss helst 1,5 liter vanlig vann. Så dvs. at jeg har drukket ca. 60 liter de siste 20 dagene! Høres ut som galskap, men jeg lever enda.

Jeg har virkelig skjønt hva detox er godt for. Det renser alle indre organer som "samler" gift i kroppen. Og uten all den dritten i kroppen har man mye mer overskudd. Man får finere hud og hår, bedre ånde, bedre søvn, bedre humør og økt velvære om man kan si det. Jeg har ikke oplevd noe som helst negativt med denne kuren. Sett bort i fra at de siste dagene har jeg hatt litt søtsug, men ikke no voldsomt. Men det krever enormt med selvdisiplin. Jeg trodde de første dagene jeg ikke skulle holde ut i nesten 3 uker. Men nå er dagen her, og jeg er inne i de siste 12 timer av kuren.
Det er jo naturlig at man går ned i vekt, når man bare spiser sunn mat, ikke noe fet mat og heller ikke sukker. Så jeg har gått ned 2 kg på 20 dager. Men det var ikke derfor jeg gjorde dette. Nå har jeg klart å legge meg til gode matvaner med 5 måltider pr. dag og drikke masse vann. Klarer jeg å opprettholde de gode vanene, kombinert med trening når jeg målet mitt om å stramme opp, før bikinisesongen slår til for fult. Jeg skal selvfølgelig begynne å spise kjøtt osv. igjen.

Men hva er detox?
Jeg har drukket en urteblanding fra MethoDraine som består av 11 urter.

Bjørk og mjødurt - Lett vanndrivende
Artisjokk og løvetann - Aktiverer kroppens rensesystemer
Storborre og natt&dag - Renser huden
Fennikel - Stimulerer fordøyelsesystemet
Grønn te - Virker som antioksidant
Tamarind og sviske - Regulerer tarmfunksjonen
Tang - Aktiverer kroppens avgiftning ved å stimulere metabolismen og derved hjelpe de naturlige renseprosessene

Jeg vil anbefale alle å ta en slik kur. Tror det er viktig for kroppen og få skilt ut all gift en gang i blandt. Jeg kommer til å gjøre dette igjen, kanskje en gang i halvåret. Men det må jeg forske litt mer på.

Lurer du på noe eller har du lyst å prøve deg på en detox-kur så ta gjerne kontakt: majateen6@hotmail.com

10 timer og 50 minutter igjen!!

<3 Maja Nicole

2 kommentarer:

  1. Takk for det :D Jeg er stolt av meg selv, og skikkelig klar for grillings ;)

    SvarSlett

Hyggelig med en kommentar <3