fredag 1. april 2011

Grove og sunne (!?) vafler!

Høres ikke godt ut. Og hvor sunt er det egentlig?

Men...

.. Det VAR godt. Jeg hadde såå lyst på vafler i går, men hadde ikke noen oppskrift for hånden. Så søkte likte greit på "Grove Vafler" og fikk opp en utrolig god oppskrift. Jeg kommer ALDRI til å gå tilbake til den "usunne vaffelen". Denne var såå god at det holdt ikke med et par vaffler og kaffe, mens jeg så på Farmen i går. Neida, måtte ha vafler til frokost også jeg. Men det gjør jo ikke noe, de er jo sunne! Eller??

Faktisk, så er de nesten like sunne som fint brød. Det er ikke mye sukker eller fett i de. OG, på toppen av det hele, fant jeg oppskriften på Grete Roede. Da må det jo være bra!

Her er hvertfall oppskriften:

Dette trenger du til 1 posjon: (ca. 10 plater)

2 stk egg
1 ss sukker
6 dl skummet melk (Jeg brukte q-melk, ekstra lett)
70 g samalt hvete, grov
260 g siktet hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker

Pisk egg og sukker til eggedosis. Tilsett melk og det tørre. Må røres veldig godt sammen. La røren svelle minst 1 time før du steker vafler. Man kan erstatte samalt hvete med lettkokt havregryn.

Smaker godt med Kesam og lettsyltetøy på! Honning er også yammi..



Kom gjerne med tilbakemelding! Hva syns du?

Enjooy!

<3 Maja Nicole

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig med en kommentar <3