mandag 21. februar 2011

Dagens middag!

Idag har jeg laget Owenfried ChickenFingers med Honey Mustard Dip Sauce! USA.preget middag! Noe av det bedre vettø. Også så enkelt og raskt det går. Hvis jeg serverer denne retten (til noen flere enn bare meg selv), pleier jeg servede meg Pommes Frites.


Nammenamm...

OPPSKRIFT:

Owenfried Chickenfingers

Du trenger:
Ca 1 kyllingfilet pr.person
Kyllingkrydder (Eller et annet krydder du syns passer)
Salt og pepper
Litt margarin
Corn Flakes

Slik gjør du:
Skjær kyllingfiletene i strimler. Krydre de. Her lønner det seg å bruke en del salt. Jeg bruker en god del krydder. Men det er smak og behag. Smelt margarinen. Og knus Corn Flakesen til sånn passe! Vend kyllingbitene først i margarinen så i Corn Flakesen. Legg kyllingbitene på et bakepapir og stek de i ovnen på 225*C i ca. 15 min. Kommer ann på hvor store bitene er.


Honey Mustard Dip Sauce

Du trenger:
Ca 2,5 dl Hellmans Majones
Ca 3 SS. Sennep
Ca 3 SS. Honning
En kvart TS Salt

Slik gjør du:
Bland alt sammen! Smak til!

Serveres med Pommes Frites! (Eller ikke.)

Lykke til og bon appetitt!

<3 Maja Nicole

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig med en kommentar <3