søndag 24. juli 2011

Et ufattelig sterkt møte med Oslo!

Fredag 22.07.2011 var en så trist og grusom dag, ufattelig et en manns ondskap kan ødelegge for så mange mennesker og ikke minst BARN! Jeg... Jeg føler meg tom for ord. Føler at ord ikke strekker til i en stund som dette. Lørdag 23.07.2011 våknet jeg opp og trodde jeg fortsatt hadde mareritt. 92 mennesker er drept, henrettet. 84 av disse var BARN og ungdom. Jeg fatter ikke at en sånn hendelse kan ramme Vårt Lille Land, vårt trygge land!! Vårt Norge!

I skrivende stund ser jeg på Gudstjenesten fra Oslo Domkirke. Det er sterke bilder. Kongen, Dronningen og flere feller tårer. Det gjorde vondt i meg da Jens Stoltenberg nevnte navn, og man hører flere skrike i sorg i bakgrunnen! For en ufattelig sorg! Uvirkelig. Mine tanker går til de etterlatte, pårørende og de som mistet livet under terroraksjon i form av bombing i Oslo, og skyting på Utøya. Tragisk.

Jeg har utrolig mange følser som jeg ikke kan beskrive. Jeg er også tom for ord. Sjokkert over at det er mulig! Jeg var i Oslo i natt for å tenne lys. Det vil jeg råde alle til! Jeg skal helt klart på Utøya, tenne lys og minnes de som mistet sine liv. Det er lite man får gjort, men ved å være der og tenne lys får man ut frustrasjon ved at det ikke er noe å få gjort. Jeg er uendelig glad jeg dro! Det gjorde ufattelig vondt der og da, etterpå var det godt!

I mangel på ord velger jeg å legge ut noen bilder fra Oslo i natt!



Det regner ikke, Himmelen gråter!


Vi parkerte på Vika, vi gikk inn mot Karl Johan, og det første jeg ser er millitære med svære gevær! Mange millitærer, med flere hunder.


Også ved Stortinget ble det lag ned blomster og tent lys. Jeg tente lys også her.



Vi kom inn på Domkirkeplassen, vi ser et hav av lys og blomster. Vi ser Politi. Vi ser mange mennesker. Mennesker i sjokk og i sorg. Redde mennesker som ikke får svar på sine spørsmål. Vi ser mennesker som står og klemmer hverandre. Jeg ser mange tårer og kjenner de presser på.



Hvil i Fred! <3



Jeg tente lys. Det var.... ufattelig!!



I en tid som dette er det godt å se folk vise følelser, vise sorg. Vise at de bryr seg. Vise at vi står sammen. Det er godt å vite at når det gjelder er vi en SÅ samlet nasjon. Vi viser motstand og samhold.





"En trøst til alle barn i himmelen! - Natalie 5 år"



"Spain is with you!"



"Rip 22.07.2011"



Vi tente tre lys - for Tro, Håp Og Kjærlighet!


"Våre tanker går til alle som er rammet"




Dette er det treet vi så på tv, med knust rute i bakgrunn. Ruten er byttet ut med en "trevegg"! Jeg sto helt oppi sperringen her, millitære står rett ved meg. SJUKT! Norge!?!









Hold hender, gi klemmer! <3


Hvil I Fred!

<3 Maja Nicole

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig med en kommentar <3