torsdag 30. juni 2011

I'm getting there!

Jeg er så fornøyd med meg selv. Jeg er godt i gang med trening. Så herlig å kjenne og se foskjell. Og så digg å kunne øke vektene. På enkelte øvelser har jeg faktisk nesten dobblet! *STOLT*
Jeg er kanskje litt stor i kjeften, for fort går det jo ikke, men går hvertfall fremover. Og jeg har mer overskudd og masse godt humør. Ikke bare takket være trening, men treninga har mye av skylden!

Jeg trener stort sett 3-4 ganger pr uka. Litt avhengi av hvor mye tid jeg har, har jo andre ting å gjøre også. Jeg trener nå bare egentrening. Dels fordi da kan jeg trene når JEG vil og har tid, og dels fordi jeg syns selv det gir meg mer. Saltimene er desuten på så dumme tidspunkter med tanke på jobbene mine.

Programmet mitt består av 9 øvelser, med 3*12, pluss oppvarming og kondisjon. Styrkeøvelsene går i hovedsak på armer, mage og rumpe/lår. Jeg bruker somregel tredemølla till oppvarming og crossfit til kondisjon. Vurderer å bytte egentlig. Har hørt at man får bedre kondis om man jobber på mølla. Kondisdelen er ganske ny for meg, men merker forbedring. SÅ GØYYY!

Men, det er et stort MEN det der. Jeg sliter med å spise sunt. Å det er dritkjipt. Huttetu. Må virkelig legge om vanene mine der i gården. Kan ikke spise sjokkis hver dag, selv om det er usansyynelig digg. Må skjerpe meg.

Jeg tok en InBody test. Det er en test som sjekker muskel og fettprosent. Den sjekker også f.eks. hvem arm og hvem ben man er sterkest i. En unik mulighet til å få lagt opp riktig treningsplan hvertfall. Den er genial. jeg tok den før jeg startet programmet, og skal ta en om et halvt års tid. God motivasjon bare det! Den testen fortalte meg at jeg ikke får i meg nok proteiner, så nå driver jeg å drikker shake etter trening. Syns det er litt kult! *hæhæh*


Sånn ser maskinen ut. Du står på den og holder i to greier også scanner den kroppen din.
Den kan faktisk også se midje/hoftemål. Helt utrolig!


Sånn ser det arket man får etter testen.
 
Å her er proteinene mine!

Har du noen treningstips? Har du tatt InBody analyse?

God kveld, og god natt!

<3 Maja Nicole

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig med en kommentar <3