fredag 4. februar 2011

Nydelig fredagskveld!

Jeg har hatt en utrolig behagelig fredag idag. Det var godt med en dag med lavt stressnivå. Jeg sov ikke så lenge som jeg hadde håpet idag, men våknet av meg selv. Dagen gikk med til å SLAPPE AV og ikke noe annet. Ikke før jeg skulle på jobb kl 15.

Har hatt en fin vakt på jobben i kveld! Masse fredagskos, med Ludo og Yatzy. For ikke å glemme Kalaha!

Etter jobben dro jeg innom butikken, for før jeg skulle på jobb, orket jeg ikke.. HAHA! Men etter jobb var jeg SÅ sulten. Og gikk rundt og rundt på Kiwi. Til slutt falg valget på pepperbiff, noe jeg vanligvis ikke har så lyst på. Men gud bedre jeg angrer ikke. Jeg har alltid hatt dårlig selvtillit når det gjelder biff-steking, men jeg fiksa biffen, for å si det sånn. Også har jeg de siste årene ikke vært glad i sauser. Men når Maja svinger seg på kjøkkenet, må det jo bare bli bra. Så jeg lagde en ufattelig god rødvinsaus. Hemmelig oppskrift, selvfølgelig! Men jeg er så fornøyd. Litt misnøye med pommes frites, men men. Jeg kosa meg.

Og til maten hadde jeg selvsagt en nøye utplukket rødvin, fra vin kjelleren min. Jeg valgte å åpne en flaske CHÁTEAU ST ANDRE, COTES DU RHÒNE, 2007. En vin fra Frankrike , Rhône Sør , Côtes du Rhône. Jeg mener den er perfekt til storfe, men den passer også til lam/sau og storvilt. En rødvin som er over middels fyldig, den er over middels frisk og har en del garvestoffer. Rødvinen er, eller jeg burde si "jeg syns" dyp blårød.  Det sies, og jeg er enig, at man smaker et snev av mørke bær, lakris og lyng. Litt i tvil om den lyngen men..


Ha en fortryllende fredagskveld! Det skal jeg. Nå er det vaniljeis med sjokoladesaus, kaffe og baileys! Nam!

<3 Maja Nicole

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig med en kommentar <3